چرا یادگیری زبان جدید در سنین بالا سخت تر است؟
نوشته شده توسط : shakiba

اگر به یادگیری یک زبان جدید فکر می کنید، ممکن است شنیده باشید که پس از پایان دوران نوجوانی انجام آن دشوار است. حتی ممکن است به این نتیجه برسید که برای بزرگسالان ارزش آن را ندارد که زبان جدیدی را بیاموزند.بهبود مکالمه انگلیسی

درست است که زبان آموزان مسن تر باید کمی سخت تر از افراد جوان کار کنند. مطالعه محققان دانشگاه هاروارد و MIT نشان داد که کودکان تا سن 18 یا 19 سالگی سریعتر از بزرگسالان می توانند زبان های جدید را جذب کنند و سن ایده آل برای یادگیری زبان قبل از 10 سالگی است.

با این حال، بزرگسالان هنوز هم می‌توانند زبان‌های جدید یاد بگیرند، و این ایده که محدودیت سنی برای شروع یک سفر زبانی وجود دارد، واقعیت را منعکس نمی‌کند.

پس چرا بزرگسالان برای یادگیری یک زبان جدید دشوارتر می شوند؟ محققان سه احتمال اصلی را در مورد اینکه چرا توانایی افراد برای یادگیری زبان در بزرگسالی کاهش می‌یابد، تئوری کردند. بیایید به آنها بپردازیم.

رشد مغز

با بالا رفتن سن افراد، مغز ما بالغ می شود و تغییر می کند. یکی از تغییرات کاهش ویژگی به نام نوروپلاستیسیته است که توانایی مغز برای سازگاری با تجربیات جدید است. مغزهای در حال رشد کودکان نسبت به مغز بزرگسالان دارای سطوح انعطاف پذیری بالاتری هستند، که به آنها اجازه می دهد تا مغز خود را به میزان قابل توجهی پیکربندی کنند. حتی مواردی وجود دارد که کودکان پس از اینکه بخش‌های سالم مغز آنها نقش بخش‌های آسیب‌دیده را به عهده گرفتند، از آسیب‌های مغزی جدی بهبود می‌یابند.

برای زبان آموزان مسن تر، انتخاب قواعد دستور زبان و نحو یک زبان می تواند دشوار باشد زیرا باید مغز خود را دوباره آموزش دهید تا به جملات به روش های جدید فکر کند. یادگیری تلفظ صحیح یک زبان جدید نیز دشوار است، زیرا اغلب شامل استفاده از واج‌ها یا صداهای جدید است که به ساختن آنها عادت ندارید.

برعکس، زبان‌آموزان مسن‌تر می‌توانند واژگان زبان‌های جدید را به خوبی یاد بگیرند، زیرا نگاشت لغات واژگان بر روی دانشی که قبلاً دارید، نسبتاً آسان است. هنگامی که می دانید کلمه aqua با آب مرتبط است، جهش بزرگی نیست که بدانید کلمه اسپانیایی آب همان آگوا است.نکات قبولی آزمون زبان خارجی

 




:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: